online póker

Nincs életem

0% élet 100% nincs

Utolsó kommentek

• : Gondolom egy eldugott Csontváry képnek jobban örült volna a család :) (2014.06.21. 15:40) Plakátok a múltból
  • stevee: Naggggyyon komoly!!! : ))) Azt hiszem érdemes volt megtörni a hosszú hallgatást a blogon.. (2011.06.10. 17:22) Lego
  • Liszi: @Simple Soul: Köszi, köszi! :) (2010.10.31. 01:19) Fegyverzetellenőrzés
  • Simple Soul: OMG! Te egy hiperrealista művész vagy! Az a finom vonalvezetés, áhh..egyszerűen zseniális! Minden ... (2010.10.27. 13:20) Fegyverzetellenőrzés
  • Liszi: @stevee: Áhhh, ő csak messziről kukkolt pincérlánnyal :D (2010.08.30. 01:15) Sörözés vs lánybúcsú
  • Utolsó 20

Címkék

alkohol (4) állat (10) álom (2) autó (2) beszólok (45) címke (1) csajok (16) család (11) degu (4) diósgyőr (9) egyetem (10) életstílus (1) én (133) érdekes (5) férfiak (2) férfimagazin (2) film (14) floorball (1) foci (51) fogadás (2) hattrick (4) haverok (29) időjárás (5) internet (4) iqtlan (53) ivás (11) jegesmedvék (1) jégkorong (5) jogsi (6) kerékpár (4) kosárlabda (1) magyar válogatott (2) men (5) miskolc (11) mozi (5) msn (3) munka (9) nincs életem (206) oldtimer (2) olimpia (4) poker (17) politika (10) poszterek (3) program (5) régiség (1) részeg (4) sör (1) sorozat (7) sport (51) szabadidő (5) számítógép (18) takarítás (4) tanulás (7) túra (1) üdítő (1) útmutató (4) vásárlás (7) vb2010 (1) xxx (5) zene (26) Címkefelhő

Pozor Tour - Poprádi-tó és környéke

2010.08.23. 12:14 :: Liszi

Ez a látvány minden pénzt megér, csak a fáradságot nem.
                                   (Liszi - Úton a csúcs felé, majd "spontán"
                                        a csúcson is, de ott már nem volt vicces.)

Augusztus 21-én, szombaton pár napos szervezés után a Magas-Tátrába indultunk nyolcan barátokkal. A reggel 6-os kelés megviselt egy kicsit (1-kor feküdtem), de igyekeztem felpörgetni magamat egy kis reggeli shoppingolással (kaja-pia), meg azzal, hogy kártyás fizetésnél jutott eszembe, hogy nincs még aktiválva a bankkártyám, így csak a sort tartom fel. A negyed nyolcas indulásra kb. elkészültem, majd az Avasról indulva, Csabai kapu megállóval Sajószentpéterre mentünk, hogy Tyuki bácsi túravezető és ötletgazda úrral indulhassunk Szlovákia felé. Ő már (véletlenül) járt arra.

A történelmi Magyarország falvain, városain (Tornalja, Rozsnyó, stb.) át kanyarogva értünk el Poprádra, ahol már szinte a 2 kilométeres hegyek lábánál voltunk. Itt már teljesen lenyűgözött a látvány, ahogy a sziklás csúcsok tetejét kisebb felhők takarták, és olyan cikk-cakkot képeztek a láthatáron, mint amilyennek óvodában rajzoltam a hegységeket zsírkrétával. Bár azokon rendszeresen behúztam a hóhatárt is, most a nyári melegnek köszönhetően sehol nem láttunk havat.

Poprádon feltankolt élelmiszerrel az is, aki itthonról nem vitt magával, én pedig vettem egy üveg Tatranský Čajt. Édes, teához hasonló ízével, viszont 52%-os alkoholtartalmával alattomosan képes megütni a gyanútlan fogyasztót, és hűvös őszi estén tökéletes szívmelegítő, úgyhogy Mályiban lesz majd "lékelve" (ha hűvös lesz, ha nem). Evés, ivás után a hegyek felé indultunk, és lélekben már felkészültünk a hegymenetre.

Közelben kis csapatunk gerince, távolban a hegyé.

Poprádi-tótól (ami helyett mindig Poprádiót akarok írni, így most is) jó messzire tudtunk leparkolni (további leíráshoz szükséges térkép itt, a teljes Magas-Tátra térkép itt), körülbelül a térkép déli szélénél a piros útból elágazó narancssárga út harmadánál. Felfelé már végig autók - sok szlovák és lengyel rendszámú között akadt magyar is - álltak ekkor, így azt is gyorsan felmértük, hogy nagyon sok embert csábít ide a szép idő, amelyre nekünk sem lehetett panaszunk. Néhány felhőpamacs ugyan percekre eltakarta a napot, de pulóverre csak a hegycsúcson volt szükség sehol máshol, a csúcson is inkább csak azért, nehogy leizzadva megfázzunk. Sőt az orromat és a nyakamat le is kapta kicsit a nap a hegymenetnél, de ilyesmibe mindig beleszaladok (fényvédő krém persze nem volt nálam).

Pozor! Álljá' meg turistický!

A narancssárga úton indultunk észak felé, majd a kék jelzésű turistaúton haladtunk tovább. Ez még betonozott volt, viszont már szépen emelkedtünk rajta hiszen a parkolóhelyünk kb. 1200-1250 méteren volt, a tó viszont már 1500 méterrel van a tengerszint felett, míg az útközben (a sárga úton) érintett szimbolikus temető 1523 méteren található. Bő egy órás séta után értük el a gyönyörű helyen fekvő tó partját. Az ide vezető út és a tóból eredő Krupa patak völgyét kivéve teljesen körbeveszik a tavat a 2000 méter körüli hegycsúcsok, leírhatatlanul szép látványt nyújtva.

Tó a hegy oldalából is pozor. Akarommondani pazar...

A tónál megpihenve már láttuk a műholdképen is kirajzolódó cikk-cakkos utat, ami kelet felé, a kinézett úticélunkhoz vezetett. Körülbelül másfél óra volt az út felfelé, és a csaknem 500 méteres szintkülönbség leküzdése után csodálatos látvány tárult elénk. Egyrészt a hegy lábánál fekvő Poprádi-tó, valamint a szomszédos (még magasabb) csúcsok, másrészt a déli irányban elterülő Poprádi-medence, az azon túl látható Alacsony-Tátra valamint a Gömör-Szepesi-érchegység, na meg a közelben található Csorba-tó. Ráadásként pedig még egy vitorlázó repülő is elhúzott felettünk kétszer, valamint egy gyorsan mozgó kisebb állatot is láttunk a sziklák között. Szóval a nyitó időzetem abszolút nem igaz, akár már ma nekivágnék újra ennek az útnak, de még inkább egy másik hegynek. Egyetlen hiányérzetünk maradt, a felhők elvonultak a csúcsokról magasabb régiókba, így Bandi nem tudott felhőt simogatni alulról, én pedig nem tudtam beleharapni egybe sem. Majd legközelebb!

...és a csúcsról lefelé jövet is gyönyörű.

A csúcsról lejönni is bő egy óráig tartott, majd az autóhoz érni is újabb órába került. Összesen körülbelül 6-7 órát töltöttünk a szabadban. Ezután némi plázás evés-ivás következett, majd elindultunk hazafelé. És hiába sötétedett be, búcsúzóul még éjszaka is kirajzolódott Poprád felett az óriási hegyek lenyűgöző kontúrja.

A bejegyzés képei mobillal készültek, így minőségük nem éppen csúcs, pláne, hogy még kicsinyítettem is mindet. Jobb minőségű képek talán majd később. Két mobilképekből készített (fél- vagy negyed)panoráma itt és itt. (Pozor! 5199x988 - 687 kB ill. 5304x951 - 810 kB, eltarthat egy darabig a megjelenítése.)

Szólj hozzá!

Címkék: túra szabadidő haverok

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.